Odense - Billund

21 juni 2014 - Aarschot, België

Na een rustdag in Odense trekken we er zondag terug op uit. Nadat we Odense uitgereden zijn volgt er een grindpad met veel losse stenen gedurende 10 km, we zijn direct wakker ;-) en moeten onze aandacht er goed bijhouden zodat we niet vallen of in het naastliggende water terechtkomen. We komen er heelhuids uit :-). De rest van de dag rijden we langs rustige wegen. 's Avonds komen we aan in Middelfart, laatste halte voor we de oversteek maken naar het vaste land. Voor de laatste keer deze vakantie zetten we ons tentje op en maken we een uitgebreide maaltijd klaar op ons gasvuurtje.

Om naar Billund te gaan, dienen we terug beroep te doen op de nationale routes en zoals al eerder in de vakantie is gebeurd, loopt dit niet altijd zoals het moet ;-). Al van in het begin loopt het mis. Dan maar via de wegenkaart onze weg uitstippelen. Hierdoor rijden we in de voormiddag vooral langs grote wegen, maar in de namiddag kunnen we onze route voortzetten doorheen rustige wegen en mooie landschappen. Moe en voldaan komen we aan waar we drie weken geleden vertrokken zijn. We hebben ook nog geluk, want er is nog een kamer vrij dus kunnen we nog rustig bekomen en klinken op onze reis.

Onze vakantie in Denemarken sluiten we af met een bezoekje aan Legoland. Een heel gezellig en leuk pretpark. Woensdag zijn we terug thuis aankomen en trakteren we ons op een echte Belgische maaltijd: biefstuk friet :-). En gesmaakt dat dat heeft na drie weken vooral pasta, noedels en rijst gegeten te hebben.

Wij hebben er onvergetelijke en mooie reis opzitten. Nu nog even bekomen en er dan weer tegenaan gaan!

Graag delen we jullie nog wat cijfertjes mee:

* fietsdagen = 19
* regendagen = 2
* totaal aantal km = 1553,5
* gemiddelde snelheid = 14,8
* maximale snelheid = 54

1. Tante Dette en nonkel Bert:
    21 juni 2014
    Voldaan en tevreden! Dank u dat we jullie mooie fietsavonturen mochten meebeleven. Welkom thuis!