Holbaek - Koge

7 juni 2014 - Køge, Denemarken

Op naar Kopenhagen! Vroeg vertrokken en meteen al beloond met een mooi stuk dwars doorheen bossen... en ja hoor, de fazanten, reeën, konijntjes en roofvogels  kwamen ons weer groeten :-) We blijven ervan genieten! Het ontcijferen van de nationale routes was anderzijds wel een uitdaging. Halverwege en nergens nog een plakaatje te vinden. Doodlopende straten, snelwegen, woonwijken, maar geen indicatie van hoe we verder moeten. Toch wel even spannend! Maar zoals zo vaak, met het nodige geduld kom je er wel. Zodoende wij om vier uur helemaal gesetteld en amper 10 km van Kopenhagen, met 2 dagen citytrippen in het vooruitzicht!

Donderdagochtend is het dan zover! Met onbeladen fiets - wat een genot - trekken we richting Kobenhavn, met op de planning: de kleine zeemeermin, de wachtwissel aan het paleis, een boottochtje en uit eten :-) Doordat het allemaal wat sneller verloopt dan gedacht en er wat water uit de lucht begint te vallen, verwennen we onszelf nog een combiticket musea (World Guiness, H. Andersen, Believe it or not). Leuke momenten. Na onze buikjes gevuld te hebben trekken we richting Tivoli, één van de oudste pretparken, en dit in hartje Kopenhagen. Wat is het hier gezellig en sfeervol! We doen ons best om tot sluitingstijd te blijven, zodat we de water&licht  show nog kunnen meepikken, maar helaas helemaal uitgeput van de goedgevulde dag. Richting huiswaarts merken we dat de stad wakker lijkt te worden. Uit allerlei steegjes lijkt muziek en volk te komen... we zullen nog eens terug moeten komen :-)

Vrijdag besluiten we om voor een uitstapje Zweden (Malmo) te gaan. Het plan was om dit met de trein te doen, waar we onze fiets kunnen in meenemen, maar het mocht niet zijn. De Zweedse spoormaatschappij is al enkele dagen in staking. Dan maar zonder fiets en met de bus. Indrukwekkend is het wel, die brug van Denemarken naar Zweden. Ook het stadje weet ons te bekoren. Mooi oud stadsgedeelte, en de wandeling naar de Twisted Tower is ook de moeite. Toch wel een mooi staaltje architectuur!

Vandaag hebben we voor een rustige start gekozen, vooral door het beperkt aantal
campings op dit stuk, maar onze beentjes weten het precies ook wel te appreciëren.

Morgen nog het laatste stukje nationale routes voor we aan de Oostzee route
beginnen. Hopelijk verloopt het volgen van deze route terug wat vlotter :-)

1. Chris:
    9 juni 2014
    Dag Steph en Nele. Wat fijn om jullie Tour de Danemark zo te kunnen volgen. Ik ga meteen verder lezen en de fotootjes bekijken. Knap van jullie, hoor !
    Lieve groeten van ons allemaal,
    Chris
  2. Zussy:
    9 juni 2014
    Dag zussi en Steph,
    Die grote Viking komt ons bekend voor. Het is geweldig om jullie verhalen te lezen. Ook de foto's zijn geweldig. We zitten met 3 voor het scherm geplakt. Wij kijken er naar uit om nog meer foto's te zien en verhalen te horen. Jullie zien er heel goed en gelukkig uit. Geniet er nog van. Dikke kus. Zussi, Elektra en Jimmy
  3. Filip V:
    10 juni 2014
    Amai, super!! Leuk om jullie te kunnen volgen maar zo maak je mij toch ook wel een beetje jaloers met al dat moois :-)).
    Geniet er met volle teugen van!!

Hilse,
    Filip